Skip to main content
Loading

Onderhoud

Wij houden uw netwerk up and running

Bij SmartCable zijn beeldkwaliteit en netwerkprestaties gegarandeerd. Met preventief en proactief onderhoud heeft u de zekerheid dat alle eindgebruikers maximale beschikbaarheid hebben van uw televisie en internet voorzieningen.

Preventief onderhoud

Een medianetwerk bestaat uit een serie van actieve en passieve componenten. Deze serie van verdelers, versterkers en ontvangers wordt bij oplevering zorgvuldig gekalibreerd. Om ervoor te zorgen dat deze techniek optimaal blijft presteren krijgt uw netwerk elke 2 jaar een grote beurt. Op mechanisch niveau worden connectoren en koppelingen nagelopen. Op elektronisch niveau meten we tijdens deze beurt systematisch de output bij alle aansluitpunten, om te zien of er afwijkingen zijn in het signaal. Het netwerk wordt dan opnieuw gekalibreerd, teruggezet op de initiële instelling. Deze marginale correcties maken op de lange termijn een groot verschil. Zo blijft het signaal ‘als nieuw’.

Proactief onderhoud

Als klant van SmartCable bent u aangesloten op ons monitornetwerk. Afwijkingen en storingen kunnen door ons team op afstand worden gelokaliseerd. Hierdoor zijn onze techneuten on-site in staat reparaties effectief uit te voeren. Soms lokaliseren wij een storing al voordat u deze bij ons gemeld heeft. Met deze proactieve service vermijdt u onnodige downtime.

Garantie en SLA’s

Mocht er onverhoopt een component falen, dan heeft u recht op fabrieksgarantie. Wij zorgen ervoor dat het component door de fabrikant wordt gerepareerd en weer wordt teruggeplaatst. U wilt intussen niet zonder zitten.

Grote kans dat u geen reservecomponent beschikbaar heeft. Die hebben wij wel. Om continuïteit te waarborgen wordt een reservecomponent van SmartCable geplaatst. Deze en andere SLA diensten worden aangeboden in combinatie met een onderhoudscontract. Op deze manier heeft u slechts één centraal contactpunt voor alle mediavraagstukken.

Binnen de SLA maken we afspraken die passen bij uw dienstverlening, zoals:

  • Gewenste responstijd en onsite service
  • 24/7 bereikbaarheid van de servicedesk
  • Remote dienstverlening

De stabiliteit en continuïteit van uw dienstverlening wordt hiermee gegarandeerd.

Werkwijze

Werkwijze